نهمین همایش خیرین رومیکا

به گزارش روابط عمومی رومیکا (موسسه امدادگران عاشورا کاشان) در راستای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، روز یک شنبه 1 بهمن 1402 در دهمین همایش رومیکا حدود 20 میلیارد تومان جهت داروی بیماران جمع آوری شد.

این همایش با حضور جمعی از خیرین، نیکوکاران و صاحبان صنعت کاشان و آران و بیدگل و با اجرای مهران مبینی برگزار شد.

دکتر حسن الماسی، ریاست هیئت مدیره موسسه در ابتدا به ارائه گزارش از اقدامات موسسه از زمان تاسیس تاکنن پرداخت و غربالگری را اصل مهم در پیشگیری از سرطان اعلام نمود. وی همچنین آمار بالای مبتلایان به سرطان را نگران کننده دانست.

در این همایش با تکیه بر شعار پیشگیری بهتر از درمان و نیز کاهش آمار مبتلایان میزگردی علمی با حضور پزشکان برجسته برگزار شد.

این میزگرد به صورت گفتگو و پاسخ به مسائل مطرح در حوزه چالش های مربوط به سرطان و تاثیر پیشگیری در چارچوب علمی با حضور پزشکانی چون دکتر رضا منوچهری اردکانی(فوق تخصص خون و سرطان بزرگسال)، دکتر مصطفی سروی زاده(متخصص پرتودرمانی و آنکولوژی)، دکتر سید مهدی رسولی منش(فوق تخصص گوارش بالغین)، دکتر مجید حسن زاده(متخصص مطالعات رفتاری) و دکتر محسن تقی زاده(متخصص تغذیه) همراه بود.

مهمانان حاضر نیز با پرسش از موارد رایج در این زمینه با پاسخگویی پزشکان به شناخت بیشتری در این زمینه رسیدند.

در ادامه مدیر عامل موسسه، حلج سید محسن تمدنی با اعلام افزایش هزینه های دارویی بیماران مبتلا به سرطان گفت: نباید من نزد شما نیکوکاران دست دراز کنم، هرکس در اتوبوس موسسه که به این بچه ها کمک می کند سوار شود برنده است.

وی تصریح کرد؛ در شب میلاد با سعادت امام جواد(ع) جمع شده ایم تا بار دیگر از این بیماران دستگیری نمائیم.

وی با اشاره به نقش بی نظیر مردم و خیرین در کمک به بیماران مبتلا به سرطان افزود: از تمام خیرین کاشان و آران و بیدگل و همچنین دیگر نقاط این سرزمین که رومیکا را همراه بوده اند نهایت تشکر را داریم.

ابوالفضل کریمشاهی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، نیز ضمن حمایت از بیماران در روز های سختی که با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند با تکیه بر کلام امیرالمومنین علی(ع) گفت: ” ارزش هر انسان به اندازه کارهای نیکی است که انجام می دهد” و از تمامی مهمانان و نیکوکاران حاضر خواست تا موسسه را در این امر حمایت نمایند.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان