تشخیص زودهنگام سرطان از طریق غربالگری با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، روسای کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) کاشان و آران و بیدگل، و بهزیستی آران و بیدگل

به گزارش روابط عمومی رومیکا(موسسه امدادگران عاشورا کاشان) به منظور تشخیص زود هنگام سرطان از طریق غربالگری، نشستی با حضور کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، روسای کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) کاشان و آران و بیدگل و هم چنین بهزیستی آران و بیدگل روز چهارشنبه 22 شهریور ماه 1402 برگزار گردید.

در ابتدا سید محسن تمدنی مدیر عامل موسسه با بررسی روند اجرای طرح غربالگری از ابتدا تا کنون اظهار داشت که معاونت بهداشت و درمان، سازمان های مردم نهاد و رومیکا مانند ضلع یک مثلث هستند که بایستی با تمام قوا برای ارائه خدمات به مردم در یک راستا گام بردارند.

سید مهرداد جزائری کارشناس بیماری های غیر واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با ابراز خرسندی از خدمات موسسه امدادگران عاشورا به بیماران، طرح غربالگری را امری لازم دانست و با بررسی روند معرفی بیماران به پایگاه های سلامت گفت: غربالگری روشی است که با تشخیص زودهنگام بیماری ها می توانیم جان افراد را نجات دهیم. لذا خانواده مددجویان موسسه می توانند با ارائه معرفی نامه به پایگاه های سلامت به صورت منسجم غربالگری سرطان های سینه، کولون را انجام داده و از خدمات قلبی عروقی و مراقبت های سالمندان برخوردار شوند.

در ادامه مدعوین حاضر در جلسه به ارائه آمار مددجویان تحت پوشش خود پرداخته و با هدف پیشگیری و تشخیص زودهنگام مصوب شد تا افراد تحت پوشش این مراکز به صورت رایگان به غربالگری بپردازند.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان