حضور دانشجویان رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در مقطع کارورزی پزشکی اجتماعی

به گزارش روابط عمومی(رومیکا) موسسه امدادگران عاشورای کاشان نخستین جلسه هم‌اندیشی با حضور دانشجویان رشته پزشکی(کارورزی پزشکی اجتماعی) با شرکت الهام موتمن، مربی گروه پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ظهر روز چهارشنبه ۷ تیرماه ۱۴۰۲ در ساختمان مرکزی موسسه برگزار گردید.

در ابتدای جلسه سید محسن تمدنی، مدیرعامل موسسه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین، کلیاتی در خصوص فعالیت‌ها و نحوه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به سرطان منطقه را بیان نمود و هدف از برگزاری جلسه را تبادل و هماندیشی و مشارکت در ترویج و تقویت آموزش و پیشگیری در فرهنگ مردم و آشنایی با جایگاه سازمان‌های مردم نهاد در جامعه دانست.

 وی اظهار داشت: ضرورت انجام غربالگری که از رسالت‌های دیگر رومیکا در کنار حمایت از بیماران مبتلا به سرطان است گامی در حفظ و ارتقاء سلامت مردم است.

 وی همچنین با اشاره به افزایش هزینه‌های دارو و درمان در سال‌های اخیر گفت: زمانی که بیماری به سراغ فرد می‌آید نه تنها بیمار بلکه تمام خانواده وی را درگیر می‌کند و وجود مشکلات مالی در عدم پرداخت هزینه‌های سرسام آور این بیماری حتی در برخی موارد شخص را از ادامه روند درمان باز می‌دارد.

وی در ادامه افزود : سلامت سرمایه‌های اجتماعی جامعه که همان مردم می‌باشند می‌طلبد تا با تقویت فرهنگ آموزش و پیشگیری و ترویج آن و به ویژه غربالگری سرطان از ابتلای عزیزانمان به این بیماری پیشگیری کنیم.

الهام موتمن، مربی گروه کارورزی پزشکی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: هدف گروه پزشکی اجتماعی نیز ترویج رویکرد انسان سالم در جامعه و کمک به حفظ و ارتقاء سلامت آن می باشد.

وی در پایان آمادگی خود و دانشجوبان این گروه را در همکاری با موسسه امدادگران عاشورا کاشان اعلام و خاطره نشان کرد: دانشجویان لازم است تا با موسسات مردم نهادی که در این حوزه فعالیت می کنند آشنا و به هم نوعان خویش خدمت کنند.

برای تماشای ویدیو روی لینک زیر کلیک کنید

https://www.aparat.com/v/Y5HoG

کمک آنلاین به رومیکا

تومان