موقعیت کارخانه سربِ کاشان در جوار یک واحد تولید محصول لبنی و همچنین نقش آن در ایجاد آلایندگی هوا و بروز سرطان مسئولان را باید به چاره‌اندیشی وادار کند.

به گزارش روابط عمومی رومیکا (موسسه امدادگران عاشورا کاشان) ، حاج سید محسن تمدنی که در نشستی با خبرنگاران کاشان در روز پایانی «هفته ملی مبارزه با سرطان» با خبرنگاران سخن می گفت با بیان این مطلب افزود: اگر ذوب فولاد در آران و بیدگل و کارخانه سرب کاشان،عامل بروز نارسایی زیست محیطی و «بیماری سرطان» برای شهروندان باشند،در مخالفت با ایجاد آنها نباید درنگ کرد.

وی با اشاره به این که تغذیه و زندگی سالم، خودآزمایی، آموزش و غربالگری پنج آیتمی است که در بحث پیشگیری، عامل جلوگیری از بروز بیماری ویرانگر سرطان است خاطرنشان کرد: یکی از الزامات ما برای تشکیل پرونده حمایت دارویی از بیماران مستمند سرطانی در موسسه امدادگران عاشورا کاشان ،انجام غربالگری ۵ نفر از اعضای درجه یک خانواده آنهاست تا این افراد در صورت ابتلا به سرطان،روند درمانی آسان‌تری را طی کنند.

وی با یادآوری اهمیت مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف مردم در بحث بروز معضلات حاد اجتماعی به ویژه بیماری سرطان تاکید کرد : اصحاب خبر و فعالان رسانه، مردم به ویژه «بانوان»را در زمینه لزوم خودآزمایی و غربالگری بیماری سرطان آگاه کنند، چرا که فی المثل انجام یک تست شخصی عادی در محدودۀ سینه در خانم ها و مشاهده یک توده باعث می‌شود تا روند درمان بیماری سریع‌تر طی شود.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا کاشان«رومیکا» با بیان این که،کمی بیش از یک دهه « ۱۲ سال» از عمر این موسسه خیریه در بحث حمایت دارویی از بیماران نیازمند سرطانی در کاشان می گذرد، یادآور شد: در حال حاضر ۱۴۶۵ بیمار مبتلا به سرطان از منطقه فرهنگی کاشان در موسسه دارای پرونده هستند که حدود ۷۰ درصد آنها از خانم ها می باشند و تامین داروی آنها از طریق خیرین ارجمند و عنایت معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

وی با اشاره مجدد به موضوع غربالگری و پیشگیری از سرطان افزود: افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به ویژه خانم ها می توانند از طریق موسسه امدادگران عاشورا، به طور رایگان تحت غربالگری قرار گیرند چرا که ما در موسسه هیچ محدودیتی برای فرایند غربالگری شهروندان نداریم.

وی با اشاره به این که موسسه امدادگران عاشورا «رومیکا»، در پنج آیتم«دندانپزشکی،تصویربرداری،تجهیزات پزشکی، دارو و آزمایشگاه»به بیماران مستمند مبتلا به سرطان خدمات می دهد خاطرنشان کرد: موسسه تا سقف ۶ میلیون تومان در ماه و ۵۰ میلیون تومان در سال به بیماران نیازمند سرطانی خدمات دارویی ارائه می کند.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا کاشان همچنین با اشاره به این که هشتصد و هشت شهروند زن و مرد کاشانی در سال ۹۹ توسط این موسسه غربالگری شدند تصریح کرد: در سال جاری و تا این لحظه نیز، هزار و ششصد و نوزده نفر از شهروندان که به طور تقریبی 1247 نفر آنها خانم ها هستند، توسط موسسه غربالگری شده اند.

به گفتۀ وی، زنان برای سرطان سینه( برست)، دهانه رحم و آقایان نیز برای پروستات مورد غربالگری قرار می گیرند.

وی با بیان این که ممکن است، بیمار مبتلا به سرطانی حاضر به معرفی خود به موسسه نشود افزود: اگر شهروندان فرد بیمار کم برخورداری را به ما معرفی کنند، موسسه با حفظ کرامت فرد، او را مورد حمایت دارویی قرار می دهد.

مدیرعامل موسسه امدادگران عاشورا کاشان همچنین با تجلیل از حمایتهای نیکوکاران از این موسسه یادآور شد: ما خوشوقتیم که از نعمت حضور و همکاری حدود ۶۴۰ نفر از خیرین که از کمک ۱۰۰ هزار تومان تا مبالغ بالاتر در کنار موسسه هستند، برخورداریم،این در حالی است که ۹۵ درصد آنها کاشانی و بعضاً مقیم تهران یا خارج کشور هستند.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان