گفتگو مدیرعامل موسسه با برنامه شهره شهر در هفته ملی مبارزه با سرطان

به گزارش روابط عمومی رومیکا (موسسه امدادگران عاشورا کاشان) مدیر عامل موسسه جناب آقای حاج سید محسن تمدنی در گفتگو با برنامه شهره شهر در قسمت بیستم از این برنامه گفت:

 به نام او آغاز می کنم آنچه را که او برای ما مقدر ساخته است. از زمان طفولیت خود در سایه مرحوم پدرم خداوند به من توفیق داد تا در راه خیر و دستگیری از مستمندان با شروع هیئت ، فعالیت در مسجد ، خیابان رسالت کاشان و انجمن مددکاری سلمان فارسی که بالغ بر ۴۰ سال قدمت دارد در کنار مرحوم پدرم به این امر خیر اهتمام ورزم. حدود پنج سال است از سال ۹۵ توفیقی برایم حاصل شد و توسط یک مرد خیر با موسسه امدادگران آشنا شدم و اکنون از  سال ۹۸ به بعد با عنوان حقوقی ، مدیر عامل توانسته ایم منشاء خدمات خوب و پرباری برای مددجویان تحت پوشش موسسه باشیم. موسسه در راستای کارهای درمانی برای بیماران سرطانی که مستمند بوده یا در درمان خود با مشکلات مالی روبه رو و در مضیقه قرار دارند به مساعدت و همراهی و دستگیری از این عزیزان میپردازد. بالغ بر یک دهه است که از فعالیت موسسه میگذرد و ۱۴۷۰ پرونده که مبتلا به سرطان می باشند طبق مستندات و تحقیقات مستحق کمک و همراهی بوده که برای آنها پرونده ایجاد شده و بسیاری از آنها نیز با لطف و تفضل خداوند مورد شفای الهی واقع شده‌اند و در حال زندگی روزمره خود می باشند. مددجویان بهبودیافته لزوما باید مدتی یک بار چکاپ انجام داده و در عرصه درمان از لحاظ آزمایشات و کولونوسکوپی ، آندوسکوپی و یا غربالگری های دوره ای و تست های متفاوت قرار بگیرند. امروز که در هفته ملی مبارزه با سرطان قرار داریم حدود پانصد نفر از این عزیزان تحت پوشش درمان مستقیم و استفاده از دارو و سایر خدمات می باشند.موسسه در زمینه دارو ، تصویربرداری ، ام آر آی ، ماموگرافی ، سی تی اسکن ،سونوگرافی و پت اسکن ، و نیز برخی از اقلام پزشکی مثل کیسه های کلستومی ، کولونوسکوپی ، پمپ تزریق ، پورت ، دندانپزشکی و آزمایشات توانسته است بالغ بر ۹۹ درصد از بیماران تحت پوشش خود را صد در صد به صورت رایگان تامین نماید. بی اغراق میتوانیم بگوییم که در کاشان ۹۹ درصد از بیماران سرطانی دستشان از دارو خالی نیست و نیازی به مسائل ریالی ندارند. خدا را شاکریم که با همت بلند خیرین توانسته ایم دغدغه های هزینه‌های دارو و درمانی را از این عزیزان بکاهیم.

این پوششی که شما می دهید فقط برای کاشان است یا شامل کشور هم می شود؟

منطقه بزرگ کاشان که با عنوان منطقه فرهنگی کاشان بزرگ بیشتر در صدا و سیما یاد می‌شود شامل شهرستان های آران ، بیدگل ، قمصر ، نیاسر ، برزک و اطراف و اکناف کاشان است. بسیاری از اتباع هستند که در کاشان ساکن بوده و به شرط سکونت در شهر مشمول دریافت خدمات می شوند. به خاطر وجود شبکه های خدماتی درمانی در کاشان بسیاری از شهرهای اطراف و اکناف برای درمان به کاشان مراجعه میکنند چه در زمینه شیمی درمانی ، بستری  و عمل جراحی اما چنانچه مشمول و تحت پوشش سازمان بهزیستی کل کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) باشند از هر جای ایران که در کاشان درمان شوند مورد پذیرش و مشمول خدمات ارائه شده در سال جاری ماهیانه تا سقف ۶ میلیون تومان و سالیانه تا سقف ۵۰ میلیون تومان قرار خواهند گرفت.

سخن پایانی:

با توجه به مناسبت این هفته ، هفته ملی مبارزه با سرطان ، از همه عزیزان خواهش می کنیم به پایگاه های سلامت و درمانگاه های منطقه سکونت خود مراجعه کرده و غربالگری برست ، پی اس ای و کولون را انجام داده تا ان شاءالله ما را از دغدغه آتی ابتلا به بیماری های صعب العلاج را بکاهند.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان