ایستگاه سلامت رومیکا

به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه امدادگران عاشورا کاشان موکب سلامت رومیکا با هدف پیشگیری بهتر از درمان همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ۱۶ دی ماه برگزار شد.
موکب سلامت رومیکا که همزمان با شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) و تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام و نیز با عزاداری خیل مشتاقان و هیات مذهبی شهر دارالمومنین کاشان همراه بود با هدف نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان و حفظ سلامت جامعه با رعایت تمام نکات بهداشتی در ایستگاه سیار رومیکا به غربالگری سرطان سینه و آزمایش های سرطان از قبیل آزمایش تیروئید و psa به صورت رایگان برای عموم مردم صورت گرفت.

آقای تمدنی، مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا کاشان در حاشیه برپایی این برنامه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها با تاکید بر حفظ سلامت جامعه افزود: موکب سلامت رومیکا در راستای تحقق رسالت این موسسه که حامی بیماران مبتلا به سرطان است برای اولین بار به صورت سیار برپا شده است و الحمدالله استقبال خوب مردم فهیم فرهنگی کاشان از این طرح موجب دلگرمی ما و مجموعه موسسه شد.
مدیر عامل موسسه با بیان اینکه شعار پیشگیری بهتر از درمان باید به تحقق برسد گفت: از مهمترین برنامه های این موسسه، آموزش و پیشگیری در حوزه سرطان است که در گذشته با برگزاری پنجشنبه های صورتی در پایگاه های سلامت حاشیه شهر به صورت رایگان توانستیم تا حدودی به هدف خود دستیابیم.
آقای تمدنی با تقدیر و تشکر از تمام مسئولین و عزیزانی که در برپایی این موکب موسسه را همراهی کردند افزود: این حرکت جهادی استمرار خواهد داشت و ما اتوبوس رومیکا را در راستای پیشگیری از سرطان و اجرای طرح غربالگری به صورت سیار در تمام مناطق کاشان به مرحله اجرا در می آوریم.
گفتنی است در این طرح 152 نفر از آقایان و 166 نفر از خواهران در غربالگری سرطان سینه و آزمایش های سرطان از قبیل آزمایش تیروئید و psa مشارکت کرده اند.
این برنامه در روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مورخ 16/10/1400 از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر برگزار شد.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان