شایع ترین سرطان محدوده فک و صورت

شایعترین سرطان‌ محدوده فک و صورت، سرطان مخاط دهان و زبان است، زخم‌هایی که در مخاط دهان و زبان ایجاد می‌شوند و پس از یک هفته بهبود نمی‌یابند، باید حتماً از نظر فاکتورهای سرطانی مورد بررسی قرار گیرند.

شایعترین سرطان‌های محدوده دهان، فک و صورت اظهار داشت: کارسینوما یا بدخیمی یا بروز سرطان در مخاط دهان و زبان از شایع‌ترین سرطان های محدوده دهان فک و صورت محسوب می شود.

مصرف دخانیات و الکل ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در ایجاد آن بسیار موثر است؛ بنابراین افرادی که استعمال دخانیات و مصرف الکل مصرف دارند، احتمال درگیری آنها با این نوع سرطان بسیار بیشتر از افراد عادی است.

علائم ابتلا به سرطان دهان و زبان: زخم‌هایی که در محدوده دهان و زبان ایجاد شوند و پس از پنج روز تا یک هفته بهبود نیابند، حتماً باید توسط جراح دهان، فک و صورت مورد بررسی قرار گیرند و نمونه‌برداری از محل انجام شود و برای پاتولوژیست دهان، فک و صورت ارسال شوند تا این موضوع به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار گیرد. 

 پس از انجام بررسی ها اگر فرد مبتلا به سرطان شده باشد در اسرع وقت باید نسبت به درمان آن اقدام کرد چرا که شناسایی به موقع در درمان موفقیت آمیز بیماری بسیار حائز اهمیت است.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان