پیشگیری از سرطان با غربالگری و سبک زندگی سالم

به گزارش روابط عمومی رومیکا (موسسه امدادگران عاشورا کاشان)، نماز جمعه کاشان ظهر روز جمعه7بهمن 1401 به امامت حجت السلام و المسلمین سید سعید حسینی در مصلا بقیه ا… الاعظم (عج)برگزار شد که بیش از خطبه ها مجتبی برنا، مدیر روابط عمومی موسسه به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان سخنانی ایراد نمودند.

مدیر روابط عمومی رومیکا با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به سرطان و اینکه سن ابتلا به این بیماری کاهش یافته است گفت:موسسه امدادگران عاشورا کاشان ضمن حمایت از1633بیمار مبتلا به سرطان،یکی از رسالت های خود را آموزش و پیشگیری در این زمینه میداند تا از شیوع این بیماری پیشگیری نماید.

وی با اشاره به اینکه غربالگری عاملی مهم در تشخیص زود هنگام سرطان می باشد افزود:رومیکا در هفته ملی مبارزه با سرطان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کاشان روزانه در یکی از پایگاه های سلامت به اجرای طرح غربالگری سرطان سینه پرداخته است تا با کاهش این بیماری، سرطان پایان زندگی یک بانو نباشد. این طرح به طور متمادی با نام پنچ شنبه های صورتی هر پنچ شنبه در یکی از پایگاه های سلامت شهر در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: رومیکا همچنین با پخش برنامه های رادیویی با محوریت اصلاح باورها، راه مبارزه با سرطان و برگزاری برنامه هایی چون همایش دوچرخه سواری و کوهگشت خانوادگی در این هفته در تلاش است تا با ترویج فرهنگ سبک زندگی سالم  از بیماری مهلک سرطان پیشگیری نماید.

وی افزود: یکی از اقدامات موسسه در تامین هزینه داروی بیماران مبتلا به سرطان، طرح تسکین است. در این طرح افراد به جای تاج گل و بنر میتوانند با سفارش استندهای تسلیت ضمن اعلام همدردی خود با خانواده متوفی و جلوگیری از اسراف به بیماران هم کمک کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که تاکنون موسسه را در کمک به بیماران ثابت قدم نگاه داشته اعتماد مردم به رومیکاست و از تمامی کسانی که در این راه با موسسه همکاری میکنند کمال تشکر را دارم.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان