نهمین همایش رومیکا در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش روابط عمومی رومیکا (موسسه امدادگران عاشورا کاشان) در راستای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، روز پنج شنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ در نهمین همایش رومیکا بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای کمک به این بیماران جمع‌آوری شد.

این همایش با حضور جمعی از خیرین، نیکوکاران و صاحبان صنعت کاشان و آران بیدگل همراه و با اجرای گرم و زنده ایرج خواجه امیری خواننده سرشناس موسیقی سنتی ایرانی برگزار شد، میر سید محسن تمدنی مدیرعامل موسسه ، در ابتدا با ارائه گزارشی از اقدامات موسسه از زمان تاسیس تاکنون اظهار داشت: خدمت به بیماران مبتلا به سرطان از توفیقاتی است که خداوند متعال به ما عنایت نموده و با هیچ کار دیگری برای ما قابل مقایسه نیست.از پنج سال پیش تاکنون نوکری و کمک به بیماران مبتلا به سرطان را آغاز کردم و با توسل به حضرت رضا علیه السلام در این راه ناامید نشده‌ام.

وی افزایش آمار مبتلایان به سرطان و کا‌هش سن آنها را در کاشان نگران کننده دانست و گفت: آنچه که بیش از همه باعث نگرانی است کاهش سن ابتلا به سرطان هست و این در حالی است که در گذشته بیماران در رده‌های سنی ۶۰ سال به موسسه مراجعه می‌کردند و اما در حال حاضر این عدد به سال کاهش پیدا نموده است.

مدیرعامل موسسه در ادامه با اشاره به تورم و افزایش قیمت داروی بیماران مبتلا به سرطان گفت: متاسفانه هزینه کمک به بیماران مبتلا به سرطان به بیش از 650 میلیون تومان در آذر ماه، یعنی سه برابر ابتدای سال افزایش پیدا نموده است.

وی تصریح کرد؛امشب جمع شده ایم تا در شب لیله الرغائب که به نوعی شب قدر بیماران مبتلا به سرطان است بار دیگر از این بیماران دستگیری نمائیم.

تمدنی با بیان اینکه تا پایان آذرماه سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۷ بیمار برای تشکیل پرونده به موسسه مراجعه نموده اند افزود: بیش از ۷۰ درصد این آمار که مراجعه نموده اند مربوط به بانوان مبتلا به سرطان سینه می باشد.

دکتر حسن الماسی، ریاست هیئت مدیره موسسه نیز با بیان فعالیت های چندین ساله رومیکا گفت: از حمایت‌های سبز خیرین از بیماران مبتلا به سرطان قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به نقش بی‌نظیر مردم و خیرین در کمک به بیماران مبتلا به سرطان افزود: امیدوارم امشب که شب آرزوها است، خداوند کلیه بیماران صعب العلاج خصوصا بیماران سرطانی را شفای کامل عطا فرماید.

ابوالفضل کریمشاهی جانباز و آزاده دوران دفاع مقدس، نیز به تأکید دین مبین اسلام در کمک به هم‌نوع و صدقه دادن اشاره و خاطرنشان کرد: از جمله مفاهیم ارزشمندی که در آموزه‌های دینی  به ویژه قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرار گرفته و به آن سفارش شده، احسان و نیکوکاری است. روایتی از امیرالمومنین حضرت علی‌(ع) است که میفرمایند”خوشا به حال آن کس که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد“.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان