اولین دورهمی بزرگ خانواده رومیکا با حضور بیماران مبتلا به سرطان

به گزارش روابط عمومی رومیکا(موسسه امدادگران عاشورا کاشان) اولین دورهمی بزرگ خانواده رومیکا با حضور بیماران مبتلا به سرطان ، مورخ ۷ اسفند ۱۴۰۱ و به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان برگزار شد.

این دورهمی در تالار بزرگ فرهنگسرای مهر کاشان، با خیر مقدم گویی میرسید محسن تمدنی، مدیرعامل موسسه و در ادامه با بیانات دکتر رضا منوچهری اردکانی،فوق تخصص خون و سرطان و ریحانه اکبری از بانوان در حال درمان  خانواده بزرگ رومیکا آغاز و همچنین با حضور هنرمندان برجسته از جمله علی یگانه، ایرج خواجه امیری،خواننده موسیقی سنتی ایران، امیرحسین حداد و وحیدرضا صادق پور کمدین کاشانی از برنامه گلستانه شبکه اصفهان پخش شد.

 میرسید محسن تمدنی،مدیرعامل موسسه،ضمن تبریک آستانه ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) در ابتدا با خیر مقدم به خانواده های بزرگ رومیکا و تشکر از خیرینی که در حمایت از بیماران، موسسه را همراهی کرده اند گفت: خداوند را شاکریم که به ما توفیق داد تا با حمایت و یاری خیرین و تفکر عزیزان جوان بتوانیم موسسه امدادگران عاشورا را با برند رومیکا ایجاد و به تمامی عزیزان مبتلا به این بیماری که چون فرزندان من هستند خدمت نمائیم.

وی خطاب به تمامی بینندگان برنامه گلستانه گفت: برای تمامی شما سر تعظیم فرود می آورم و از شما میخواهم اکنون خانواده رومیکا را با ۱۶۲۰ فرزند که نیازمند یاری و حمایت سبزتان هست تنها نگذارید.

در ادامه برنامه دکتر رضا منوچهری اردکانی،فوق تخصص خون و سرطان بزرگسال با تکیه بر باورهای غلط پیرامون بیماری سرطان از جمله اینکه این بیماری درمانی ندارد گفت: با پیشرفت علم، سرطان نیز قابل درمان است اما مهم ترین شرط آن تشخیص زودهنگام می باشد که این امر تنها با غربالگری محقق می شود.غربالگری برای سرطان های مختلف از جمله سینه،روده بزرگ و… وجود داشته و صورت می پذیرد که همین امر باعث شناسایی زودتر سرطان شده و سبب میشود تا ما پزشکان بتوانیم درمان موثرتر و کامل تری داشته باشیم.

دکتر رضا منوچهری همچنین خاطر نشان کرد: درک کردن بیماری که در حال مبارزه تمام عیار با سرطان است و نیز حمایت وی از سوی خانواده، اطرافیان و… در روحیه و امید بیماران در طول درمان بسیار موثر و مهم است.

همچنین ریحانه اکبری از بانوانی که تجربه مبارزه با سرطان را دارد خطاب به بیماران و بینندگان برنامه افزود: به خاطر سرطان دچار ترس و نگرانی میشوی و دلت میخواهد کسی به تو بگوید که این تشخیص نادرست است در این زمان دو راه بیشتر پیش رو ندارید؛ یا اینکه درهای امید را به روی خود ببندید یا اینکه بدانی هیچ چیز قوی تر از اراده آدمی نیست.

وی با تاکید بر تاثیر اراده آدمی در درمان و اینکه ترس یکی از ابزارهای شیطان است گفت: نباید امید به درمان را ازدست داد باید با قدرت ایمان به درمان ادامه داد چرا که در وجود آدمی اراده ای هست که اگر فعال شود بیماری که چیزی نیست بلکه از پس بزرگترین مشکلات هم برمی آید.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان