هفت راه برای تشخیص انواع سرطان

به نوشته نشریه بریتانیایی سان، اگر هریک از علائم زیر را دارید،همیشه بهتر است احتیاط کنید؛ زیرا طبق اعلام سرویس سلامت ملی بریتانیا (NHS) این علائم می تواند نشانه ابتلا به سرطان باشد:

سرفه،درد قفسه سینه و تنگی نفس

سرفه مداوم می تواند نشانه سرطان ریه باشد، به خصوص اگر سیگار می گشید.توصیه می شود که اگر به مدت سه هفته یا بیشتر سرفه داشته اید، به پزشک مراجعه کنید.

تغییر در عادات روده

بیش از90 درصد از افراد مبتلا به سرطان روده ترکیبی از علائم زیر را دارند:

تغییر مداوم در اجابت مزاج شامل: مدفوع بیشتر،مدفوع شل تر و روان تر و گاهی اوقات درد شکم

خون در مدفوع

درد،ناراحتی یا نفخ شکم که همیشه با غذا خوردن ایجاد می شود.این علا مت گاهی اوقات منجر به کاهش میل به غذا و کاهش وزن می شود.

نفخ

نفخ می تواند نشانه بسیاری از چیز ها مانند خوردن زیاد، نوشیدن نوشابه های گازدار و حتی عادت ماهیانه در بانوان باشد. با این حال می تواند از علائم سرطان تخمدان نیز باشد. سرطان تخمدان “قاتل خاموش” نامیده می شود و علائم آشکار بسیار کمی دارد. یکی از این علائم این سرطان نفخ است. اگر سرطان به مخاط معده گسترش یافته باشد، باعث تحریک آن و تولید مایعات بیشتر از حد طبیعی می شود.

خونریزی بی دلیل

خونریزی بی دلیل همیشه ارزش صحبت با پزشک عمومی را دارد. این علامت میتواند نشانه بسیاری از بیماری ها مانند هموروئید یا سندروم تخمدان پلی کیستیک و نیز نشانه اولیه چندین سرطان مانند روده و رحم باشد. همچنین اگر خونریزی غیر قابل توضیحی دارید، مانند: خون در ادرار، خونریزی واژینال، خون در هنگام سرفه و خون در استفراغ به پزشک مراجعه کنید.

وجود توده

توده های نه چندان جدی را نرم توصیف می کنند. آنها در لایه چربی پوست قرار دارند و با لمس، می توانند حرکت کرده و تغییر شکل دهند. از طرف دیگر، توده های سرطانی معمولا بزرگ، سفت و بدون درد در لمس هستند و به طور پیوسته در طول هفته ها و ماه ها بزرگ می شوند.

کاهش غیرطبیعی وزن

کاهش وزن زمانی که تلاشی برای لاغر شدن نمی کنید، یک علامت رایج در افراد مبتلا به سرطان است.

خارش و زردی پوست

خارش و زردی پوست گاهی اوقات میتواند نشانه سرطان باشد، اگر چه پزشکان واقعا دلیل آن را نمی دانند.کارشناسان فکر می کنند که ممکن است به دلیل موادی باشد که تومور آزاد می کند یا بدن به تومور واکنش نشان می دهد. خارش یکی از علائم شایع لنفوم پوستی، لنفوم سلول T و لنفوم هوچکین است. اگر فکر می کنید زردی دارید، باید توسط پزشک عمومی معاینه شوید. این علامت می تواند نشانه ای از سنگ های صفراوی، عفونت و برخی سرطان ها از جمله پانکراس، کیسه صفرا و کبد باشد.

کمک آنلاین به رومیکا

تومان