همزمان با اربعین حسینی اجرای طرح غربالگری سرطان سینه در نمایشگاه مضیف الرقیه (س)

به گزارش روابط عمومی رومیکا(موسسه امدادگران عاشورا کاشان)،طرح غربالگری و آزمایش  سرطان سینه بانوان در نمایشگاه مضیف الرقیه(س) کاشان برگزار شد.

این طرح که از تاریخ سی ام مرداد آغاز و به مدت17 شب تا پانزدهم شهریور ادامه داشت با استقبال بانوان شهر کاشان همراه بوده و 267 نفر از بانوان، غربالگری سرطان سینه انجام دادند.

این نمایشگاه همراه با حضور دیگر غرفه ها از جمله شناخت زندگانی حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) ، اوتیسم ، چایخانه و اجرای مراسم تعزیه همراه بود.

در این طرح علاوه بر غربالگری رایگان، کارشناسان مامایی آموزش های لازم را در زمینه راهکارهای پیشگیری و روش های خودآزمایی سرطان سینه به بانوان شرکت کننده آموزش  می دادند.

لیلا روایی، مدیر واحد آموزش و پیشگیری رومیکا ضمن تشکر از هیئات مذهبی کاشان به ویژه نمایشگاه مضیف الرقیه (س) در نهادینه سازی فرهنگ پیشگیری قبل از درمان با توجه به اهمیت غربالگری و لزوم استفاده از ظرفیت های هیئات مذهبی کاشان در برگزاری این امر گفت: غربالگری روشی است که بدون هیچ هزینه با شرکت در طرح های غربالگری رومیکا میتوان با تشخیص زودهنگام از بروز سرطان و تبعات سخت آن در روزگار کنونی پیشگیری کرد.

وی در ادامه افزود: از بانوان عزیز شهرمان خواستاریم تا با نظر به ضرورت این امر و اهمیت والای سلامتی خود غربالگری را انجام دهند.

https://www.aparat.com/v/XAnwI

کمک آنلاین به رومیکا

تومان